CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الثلاثاء، 6 مايو 2008

من تانى



مش غضبان ولا ثاير


ولاحتى دمى فاير


ما القرش مبقتش طايل




اديتنا علاوه باليمين


وغليت السولار والبنزين


طب عقبال متلغى التموين




يخوفى للحصل يتكرر


والجعان يرجع يكسر


وساعتها هيبقى خراب مش اكتر




هلومه أزاى مهو محتاج


مش لاقى اكل او علاج


غيره واخد حقه


وقاعد فى قصر عاج



الصبر لو طال


هيجى يوم ينتهى



الحلم لو ضاع


مينفعش تانى يبتدى



العقل لو سيطر


الجوع مش هيخليه يهتدى

28 قالوا رأيهم:

wael يقول...

اولا مبروك عليه اني اول تعليق
ثانيا والله لولا اني اخاف اجرح شعور البنات اللي بتدخل مدونتك كنت رزعت كلمتين على موضوع البنزين والسولار ده بس بردو عشانهم هسكت
المهم الله يلعن ابو البلد دي انا حاولت كتير اقاوم واقول انا هكمل بره مصر بس بجد مش هينفع
البلد مابقاش يتعاش فيها

Desert cat يقول...

الله يلعن دى بلد ويلعنا احنا كمان والله احنا اللى نستاهل بسكوتنا وحلال فينا اللى بيحصلنا

AHMED SAMIR يقول...

ومين قاللك ان التموين مش هيتلغي؟
هيتلغي اكيد برضة..واكيد برضة هيكون في مبرر يتقال
واكيد اكيد برضة مش هيحصل اي حاجة وسيكون الصمت الرهيب
تحياتي واحتراماتي

حـــــدوتـــــة يقول...

ايه يا باشا
انا لو منك ابعت الكلام ده مجلس الشعب
وانا مش هسيبك متقلقشس
انا هبعتلك عيش فينو وحلاوة الميزان فى السجن او المعتقل اللى هيستضيفوك فيه
هههههههههههههههههههههههههه

سلالالالالالالالالالالالام

Unknown يقول...

ابو حنفى

جميل موضوعك بس انت نسيت متش الزمالك

مش برضه ده فرحك شوية خمسه يا مفتريين

الضرب فى الالمونيوم حرام

سعيد بما كتبت وطبعا ربنا يستر علينا

موناليزا يقول...

ده كان شئ متوقع ماهو الحداية مابتحدفش كتاكيت

رندا يقول...

مش عارفة لية الكل ساكت
هو احنا خلاص قلوبنا ماتت

هل الصمت اصبح عادتنا
ولا الامل لسة فى حياتنا

مفيش حرية مفيش احرار
خلوا بلدنا فى احتضار

خليهم يقفوا فى طابور عيش
يارب يروحوا وميرجعوش

تعالوا نروفع ادينا وندعى ونقول

ياااااااااارب

على ناس مبقاش فى قلوبها رصيد
ماهم خلونا على الحديد
حتى الحديد مش هنعرف نكون علية
لانة اصبح لية سعر

دمنا بكل حب ودة مش هيعرفوا يشيلوا الدعم من علية

رندا

Rania Lelah يقول...

بكرة هيزود 50 % و يزود اسعار السله 100 %
لك الله يا مصر
و لك الله يا شعب مصر

rona يقول...

كلامك جميل والله
ربنا يستر على البلد وعلى الناس
والله البلد هتولع وهما طيارتهم جاهزه على بره ربنا يستر

Abo 7anf يقول...

وائل باشا
ازيك ياهلاوى يجميل
حكايه مش هتنفع دى انا مش معاك فيها
انا بس خايف من الممكن يحصل

Abo 7anf يقول...

قطه
انا معاكى اننا نستاهل
انا مش عارف السلبيه لحد امتى

Abo 7anf يقول...

أحمد باشا
منور المدونه
ويعم لو التموين اتلغى يبقى حفاظ على صحه الشعب
بدل السكر المبيسكرش لكن بيصفر الميه
فمعتقدش انوا هيتلغى

Abo 7anf يقول...

حدوته
قشطه يمان اتفقنا
بس اوعى تخلى بيا

Abo 7anf يقول...

استاذ حسن
مبروك الالمنيوم وعقبال الكاس

Abo 7anf يقول...

موناليزا
ربنا يستر ومنورانى

Abo 7anf يقول...

رندا
اضافتك هايله
ويارب
بس لازم احنا كمان

Abo 7anf يقول...

رانيا
منوقع بس ربنا يستر

Abo 7anf يقول...

رنا منورانى
والف شكر
وربنا يعديها

WhItE HeArT يقول...

ههههههههههه

جميله ومؤثرة ومفهومه

ليا ملاحظه بس هوه كل حاجة هتغلى والبركة فحبيب الملايين اللي ابتداها من الاول

يتربى في "عزو" حديد عزو


ربنا على الظالم

تحياتي

روينا يقول...

اديتنا علاوه باليمين
وغليت السولار والبنوين
انا كنت برده حاسه ان العلاوه مطمنش
دى حاجه غريبه متعودنهاش من جدو
بس لو ناصحين كانو يستنو حتى شهر بس يلا
عشان منتعودش على التبزير
اهنيك على البوست ده
تقبل تحياتى

walaa يقول...

لا واللى يغظيك ان الكل ساكت ولا على باله
الراجل ده مش بيخاف من ربنا
علاوه ما تمت خدها الغراب مبارك كعادته وطار
تحياتى ولاء

بنت مصريه يقول...

الله عليك بجد يابو حنفى
اللى بيخصل لنا دا والله يصعب عالكافر
بس هم انيل م الكافر
احييك

Asmaa mahaba يقول...

هى دى سياسيه قرعيا الكبرى
تحياتى ليك سومه_87

Abo 7anf يقول...

وايت هارت
منورنى يمان
وربنا يبارك

Abo 7anf يقول...

روينا
التبذير
اه
فعلا انا مبذر جدا
مش عارف اعمل ايه
كل يوم بركب الميكروبص
وبكل 3 وجبات
حاجه غريبه

Abo 7anf يقول...

ولاء
الكل مش ساكت
لا موافق

Abo 7anf يقول...

بنت مصريه
ولا يهمك
الكفار خلصوا

Abo 7anf يقول...

سومه
منورانى
فينك من زمان
قرعيا ومهلبيه
ولا يهمك